dinsdag 26 augustus 2008

Dag 2 : Sunday, Bloody Sunday

Ik denk dat ik een teken van leven begon te vertonen om 10u. Tot mijn grote verbazing was de tent al leeg. Ik vond Aiden, Joy en Joran terug tussen de jongens van de groep van Alex. Na gisteren was het ijs in heel de groep zowat gebroken en vandaag stonden er een heleboel groepsactiviteiten gepland om de restanten helemaal te doen wegsmelten. Alex zelf was echter nergens te bekennen, noch zijn vriendin, waarvan ik de avond ervoor had ontdekt dat haar naam Lynn was. De sfeer was enorm relax en ik begon me al te verheugen op de activiteiten op het strand.

De zon was weer volop aanwezig maar omdat er een strakke wind stond was het ideaal van temperatuur. Levensgevaarlijk wel voor de huid. De rode plekken die ik gisteren had opgelopen waren pijnlijk vandaag en helemaal niet verbeterd over de nacht heen. Met een zucht ging ik op zoek naar de sunblock. Na het ontbijt gingen we met zijn viertjes het terrein nog eens verkennen. Dat was de dag daarvoor nogal vluchtig gebeurd en gezien de mooie omgeving was het zeker de moeite om het op een trager tempo te herhalen.

De camping was bijzonder groot. Het domein was helemaal afgezet met grote hekken en er was een heuse bewakingspost bij de in en uitgang. Op een 10 minuutjes wandelen waren er enkele winkeltjes waar je de nodige dingen kon kopen van voeding en andere levensnoodzakelijke goederen die je nodig hebt op vakantie zoals; wijn, chips en ander lekkers om de avond gezelliger mee te maken. Helemaal aan de andere kant van het terrein lagen de sanitaire voorzieningen. Ze lagen afgelegen en gaven verbazend veel privacy voor een camping. Joy maakte de opmerking dat ze het maar angstaanjagend vond om half naakt op zo een afgelegen plaats te gaan douchen. Ik lachte haar opmerking weg en Aiden stelde haar gerust door haar te verzekeren dat hij wel met haar zou meegaan. Joran zou ook zeker van de partij zijn. Het was mij al meer dan duidelijk dat het niet lang meer zou duren voor die twee een koppel zouden vormen hier.

Terwijl Aiden en Joran verder liepen porde ik Joy aan. 'Twintig euro dat het vanavond prijs is tussen die twee.' Ze keek even bedenkelijk. 'No way,' was haar antwoord terwijl ze mijn uitgestoken hand schudde. Ik grinnikte inwendig, hoewel we elkaar al eens in de haren kunnen vliegen genieten we even hard van elkaar continu steken te geven. Veel mensen denken dan ook verkeerdelijk dat we elkaar niet kunnen uitstaan.

Toen we terug arriveerden op het kamp was de sfeer veranderd. Alex was terug en was volop bezig zijn leidersfunctie terug in de verf te zetten. De sfeer was echter gespannen en van onze aankomst werd gretig gebruik gemaakt om het wrange gevoel dat er hing weg te werken. Hoewel de gezichten boekdelen spraken, deden we alsof we niets hadden gemerkt.

De groep ontspande zich weer helemaal met de start van de groepsactiviteiten. De groep rond Alex bleef echter gespannen rondlopen. De twee dames van de groep waren nergens te bespeuren en Alex leek nog meer bravouregedrag te vertonen vandaag. Het werkte op mijn zenuwen na een tijdje. Dat en het feit dat hij mij vandaag blijkbaar straal negeerde. Hij niet alleen trouwens, bij zijn maten konden er ook niet al te veel woorden af. Het was heel subtiel, misschien beeldde ik het me in. Aiden leek er toch niets van op te merken.

Desondanks de leuke activiteiten was ik tegen de avond toch licht uit mijn humeur. Ik trok me terug op het strand om naar de zonsondergang te kijken en wat muziek te luisteren. Een beetje verder zag ik Lynn wandelen. Een tijdje daarop volgde Alex in haar voetsporen. Toen hij mij zag zitten leek het even alsof hij iets wou zeggen, maar hij wandelde na enige aarzeling toch verder. Toen de zon bijna onder was sloten twee armen zich rond me. Ik glimlachte. Aiden natuurlijk. Hij zei niets, maar keek gewoon verder mee de zonsondergang uit.

Daarna voelde ik me terug wat beter, een lange, warme douche zorgde ervoor dat het laatste restje slechte humeur weggespoeld werd en ik begaf me terug naar het strand waar een groot kampvuur gemaakt was. Iemand had zijn ipod opgezet met rustige muziek. Het was nog een gezellige avond. Er werd gepraat en gelachen en straffe verhalen verteld. Aiden en Joran zaten hand in hand tegen elkaar aan in het vuur te staren. Joy en ik wisselde een blik en ik glimlachte gemeen. Ze stak haar tong uit en knipoogde nadien terug.

Sunday, bloody Sunday, wat een rare dag.

Bodi Out.

1 opmerking:

Suvan zei

Blijven schrijven! Ben benieuwd naar de rest... ^^ xx